روش صحيح شستشوی لباس

در بسياري از مواقع لباس ها، پرده ها، روميزي و ساير وسايل پارچه اي با از اولين شست و شو خراب و غيرقابل استفاده مي شوند. ما اغلب اين امر را ناشي از جنس نامرغوب پارچه مي دانيم حال آنكه در خيلي از موارد اين مشكل بر اثر بي توجهي ما به نحوه شست و شو و دستورالعمل مراقبت از آن لباس يا پارچه خاص است، چنانكه مثلاً بي دقتي در انتخاب لباس هايي كه با هم و در يك زمان در ماشين لباسشويي مي اندازيم مي تواند منجر به رنگ گرفتن لباس ها از يكديگر و در نتيجه غيرقابل استفاده شدن آنها مي شود؛ و يا عدم توجه به درجه حرارت مناسب آب براي شست و شوي هر يك از لباس ها مي تواند موجب آب رفتن، يا شـُل شدن بافت لباس شود و آن را خراب كند.

از اين رو علايمي بين المللي جهت انتقال اطلاعات لازم براي مراقبت و شست و شوي لباس ها تعيين شده كه اغلب در قسمت داخلي لباس بر روي يك قطعه پارچه كوچك چاپ شده و در يكي از درزهاي آن دوخته مي شود. در روي ديگر اين قطعه پارچه كوچك اغلب مواد و الياف تشكيل دهنده پارچه لباس و درصد هريك از اين مواد را قيد مي كنند. با استفاده از جنس الياف لباس نيز مي توانيد روش صحيح شست وشوي لباس را انتخاب كنيد.
علايم بين المللي دستورالعمل مراقبت از لباس ها و پارچه ها اغلب به نوع شست و شو، اعم از شست وشوي دستي يا ماشين، درجه حرارت آب شست وشو، امكان يا عدم امكان استفاده از رنگ ها، نحوه خشك كردن پارچه، روش و درجه حرارت براي اتوكشي آن دلالت دارند.
شما هم اگر مايليد لباس هايتان از عمر طولاني برخوردار شوند بهتر است پيش از شروع شست وشوي البسه، به دستورالعمل هاي شستشوي هر لباس توجه كنيد. علامت مربوط به شست و شو به شكل يك تشت آب است كه درجه حرارت آب به سانتي گراد بر روي آن نوشته شده است، چنانچه به جاي عدد مربوط به درجه حرارت آب، نقش يك دست بر روي آن باشد نشان دهنده لزوم شست وشوي دستي و طبيعتاً استفاده از آب ولرم- است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *